Πρόγραμμα Εκδρομής
1η Ημέρα: Αθήνα
Άφιξη στην Αθήνα και αρχίζει το ταξίδι μας για μια αξέχαστη εμπειρία. Συνάντηση με τον αντιπρόσωπο της εταιρείας μας και μεταφορά στο κέντρο της πόλης. Θα ξεκινήσουμε την περιήγησή μας στην Αθήνα, το λίκνο της δημοκρατίας. Στην αρχή θα επισκεφθούμε την Ακρόπολη, τον Παρθενώνα και το Ερέχθειο και θα απολαύσουμε την θέα της πόλης από τον Λόφο του Άρειου Πάγου όπου ο Απόστολος Πάυλος το 51 μ.Χ. για πρώτη φορά κήρυξε το Χριστιανισμό στους Αθηναίους. Ο Απόστολος Παύλος έφτασε στην Αθήνα από τη Βέροια το έτος 51 με πλοίο. Αναμένοντας την άφιξη του Σίλα και του Τιμόθεου από τη Μακεδονία, περιδιάβαινε στην πόλη, συζητούσε με τους πολίτες στη συναγωγή, στην αγορά, αναστατωνόταν από τη πληθώρα των ειδώλων. Αντίστοιχα η διδασκαλία του για τον σταυρικό θάνατο του Ιησού και την ανάστασή του κατέπλησσε μερικούς επικουρείους και στωικούς φιλοσόφους, που τον χαρακτήριζαν «σπερμολόγο». Δεν καταδιώχθηκε από την Αθήνα για τη διδασκαλία του. Αντίθετα οδηγήθηκε στον Άρειο Πάγο για να αναφερθεί επίσημα και αναλυτικά στη διδαχή του. Στη συνέχεια θα επισκεφούμε την Αρχαία αγορά και το Μουσείο της Ακρόπολης. Ένας σύντομος περίπατος μέσω των στενών δρόμων της παλιάς πόλης, τη διάσημη Πλάκα με πλήθος καταστημάτων και καφενείων. Θα συνεχίσουμε για τη μικρή εκκλησία Παναγία Καπνικαρέα, ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μνημεία στην Αθήνα που βρίσκεται στη μέση της οδ. Ερμού, και θα φτάσουμε στον Μητροπολιτικό Καθεδρικό Ναό της Αθήνας, γνωστός και ως Μητρόπολη. Το υπόλοιπο της ημέρας ελεύθερο για ξεκούραση ή για βόλτα. Το βράδυ δείπνο και μετά διανυκτέρευση.
2η Ημέρα: Αθήνα – Σάμος
Μετά το πρωινό θα επισκεφθούμε το διάσημο μοναστήρι Νταού Πεντέλης, το οποίο βρίσκεται 9 χλμ. βόρεια από το κέντρο της Αθήνας. Ιδρύθηκε το 1578 αν και τα κτίρια του μοναστηριού είναι σύγχρονα. Στο υπόγειο, θα δείτε διάφορα ιερά βιβλία και το σημείο όπου ήταν ένα από τα «κρυφά σχολειά», στα οποία οι μοναχοί δίδαξαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Θα οδηγηθούμε στο προαύλιο του μοναστηριού με την όμορφη μικρή εκκλησία και την σειρά των κελλιών.Στη συνέχεια θα έχετε το υπόλοιπο της ημέρας ελεύθερο και το απόγευμα θα αναχωρήσει το πλόιο από το λιμάνι του Πειραιά για τη Σάμο. Διανυκτέρευση εν πλω.
3η Ημέρα: Σάμος – Κουσάντασι – Έφεσος
Νωρίς το πρωί θα φτάσουμε στο λιμάνι της Σάμου όπου θα πάρουμε το καραβάκι για ένα σύντομο ταξίδι προς τα παράλια της Μικράς Ασίας και το Κουσάντασι. Μεταφορά με το πούλμαν στην Έφεσο, την πόλη της Άρτεμης, όπου ο Παύλος έζησε 3 χρόνια. H Έφεσος ήταν πρωτεύουσα του ασιατικού τμήματος της Pωμαϊκής Aυτοκρατορίας και δεύτερη σημαντικότερη πόλη της ανατολής. Tο λιμάνι της της προσέφερε πλούτο, τα τείχη και τα βουνά της προστασία και η πεδιάδα της ευφορία. Eδώ βρίσκεται ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου, ο ναός της Άρτεμης. Eκτός από το γυμνάσιο και το στάδιο, μπορεί κανείς να θαυμάσει το μεγάλο θέατρο της Μιλήτου, που έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 25.000 θεατές. Σ’ αυτό το θέατρο πιθανότατα θηριομάχησε ο Απόστολος, με την κατηγορία ότι έβλαπτε τη λατρεία της Άρτεμης. Aφήνοντας το θέατρο και βαδίζοντας προς νότια, οδηγούμαστε από τη μια πλευρά στον ναό του Σεράπιδος με τους γιγαντιαίους κίονές του, κι από την άλλη στη μικρή αγορά. H νότια πύλη της αγοράς οδηγεί στη διάσημη Bιβλιοθήκη του Kέλσου με τους 12.000 κυλίνδρους, στην πρόσοψη της οποίας στέκουν τα αγάλματα της Σοφίας, της Aρετής, της Λογικής και της Eπιστήμης. Aπό εκεί ανηφορίζουμε προς τον λόφο Kορησό και το μάτι μας στέκεται στα θερμά λουτρά και στο σχολείο του Tυράννου, το οποίο ο Παύλος νοίκιασε για να διδάσκει από τις 11 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα. Tα σπίτια που βρίσκονται στη ράχη του λόφου αποτελούν δείγμα της πολυτέλειας και της φιλοτεχνίας των κατοίκων της Eφέσου με τα ψηφιδωτά, τις τοιχογραφίες, τις προσωπογραφίες, αλλά και τα πολύτιμα έπιπλά τους. Στη μεγάλη αγορά δεν μπορούσε παρά να υπάρχει το άγαλμα της Άρτεμης και λίγο πιο πέρα το Ωδείο στέγαζε τις συνεδριάσεις του συμβουλίου της πόλης και μουσικές εκδηλώσεις για περιορισμένο κοινό. Aρχαιότερο απ’ όλα τα προηγούμενα είναι η σπηλιά των επτά κοιμωμένων, όπου λατρευόταν αιώνες πριν η Θεά Mητέρα. Το ελεύθερος χρόνος στο Κουσάντασι, δείπνο και διανυκτέρευση.
4η Ημέρα: Λαοδίκεια – Ιεράπολις
Μετά το πρωινό, αναχώρηση για την Λαοδίκεια της Φρυγίας, η οποία υπήρξε μία από τις πρώτες πόλεις που εκχριστιανίσθηκαν. Προς τους Χριστιανούς κατοίκους της έγραψε μία επιστολή ο Απόστολος Παύλος. Ήταν επίσης μία από τις επτά πρώτες χριστιανικές κοινότητες στην Μικρά Ασία στις οποίες στάλθηκε από τον Ευαγγελιστή. Η πόλη ήταν κτισμένη στο σημείο που ο ποταμός Λύκος συμβάλλει με τον ποταμό Μαίανδρο. Είναι το σημερινό Εσκί Ισάρ. Στην αρχή την ονόμαζαν Διόσπολη και μετά Ροάς. Λαοδίκεια ονομάσθηκε από τον Αντίοχο Β΄ προς τιμή της συζύγου του. Η πόλη καταστράφηκε από σεισμό το 66 π.Χ. και την ανοικοδόμησε ο Μάρκος Αυρήλιος. Στη συνέχεια θα επισκεφτείτε την ιστορική Ιεράπολη. Στην πόλη άκμαζε ιουδαϊκή κοινότητα, ιδιαίτερα κατά το 2ο και 3ο αι. μ.Χ., η οποία διευκόλυνε την πρώιμη εξάπλωση του Χριστιανισμού. Εδώ μαρτύρησε σύμφωνα με την παράδοση ο Απόστολος Φίλιππος και η εκκλησία που του αφιερώθηκε συνέβαλε καθοριστικά στη σπουδαιότητα που απόκτησε η πόλη κατά τους Βυζαντινούς χρόνους, όταν έγινε επισκοπικό κέντρο. Αργότερα ο Μέγας Κωνσταντίνος τίμησε την Ιεράπολη ανακηρύσσοντάς την πρωτεύουσα της Φρυγίας, ενώ τον 6ο αιώνα ανακηρύχθηκε μητρόπολη Φρυγίας από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό. H Ιεράπολη είναι ένα θαυμαστό αξιοθέατο που συνδυάζει ένα μοναδικό φυσικό τοπίο με μια εντυπωσιακή αρχαία πόλη. Για το λόγο αυτό προστατεύεται από την UNESCO ως μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Δείπνο και διανυκτέρευση.
5η Ημέρα: Φιλαδέλφεια – Σάρδεις – Θυάτειρα
Μετά το πρωινό αναχώρηση για επίσκεψη στην Φιλαδέλφεια που αναφέρεται ως μία από τις επτά εκκλησίες της Ασίας στην Αποκάλυψη του Ιωάννη. Οι κάτοικοί της γνώρισαν το Χριστιανισμό από το κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου. Η εκκλησία της απέκτησε μεγάλη σπουδαιότητα κατά τους πρωτοχριστιανικούς και βυζαντινούς χρόνους. Ο τίτλος του επισκόπου Φιλαδελφείας παραμένει ακόμη ως τίτλος, τόσο για την Καθολική Εκκλησία, όσο και για το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο εκλέγει μέχρι σήμερα «Μητροπολίτη Φιλαδελφείας, υπέρτιμο και έξαρχο Λυδίας». Τελευταίος επίσκοπος Φιλαδελφείας με ποίμνιο ήταν ο μετέπειτα Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Χατζησταύρου. Το ταξίδι συνεχίζεται σε άλλη μια από τις 7 εκκλησίες, στις Σάρδεις. Οι Σάρδεις ήταν αρχαιότατη μικρασιατική πόλη στη Λυδία, της οποίας υπήρξε και πρωτεύουσα. Η θέση της αυτή ήταν τέτοια, ώστε να αποτελεί σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο δρόμων που οδηγούσαν προς όλες τις κατευθύνσεις της Μ. Ασίας και πήγαιναν προς την Αρμενία, τη Μεσοποταμία, την Περσία. Θα συνεχιστεί το ταξίδι σας για την Θυάτειρα. Η πόλη ήταν από τις πρώτες της Μικράς Ασίας που εκχριστιανίστηκε και αποτέλεσε στην συνέχεια μία από τις επτά πρώτες χριστιανικές κοινότητες στην Μικρά Ασία στις οποίες στάλθηκε από τον Ευαγγελιστή Ιωάννη το έργο του “Αποκάλυψη”. Πιστεύεται πως από την πόλη πέρασε ο Απόστολος Παύλος και ο Άγιος Σίλας. Δείπνο και διανυκτέρευση.
6η Ημέρα: Πέργαμος – Σμύρνη
Μετά το πρωινό αναχώρηση για επίσκεψη στην ιστορική Πέργαμο. Η Πέργαμος ήταν μια δοξασμένη και πλούσια πόλη της επαρχίας Τευθρανίας της Μυσίας, στη Μικρά Ασία, και πρωτεύουσα του ομώνυμου Βασιλείου. Βρισκόταν χτισμένη πάνω σε ένα μικρό λόφο 300 μ. υψόμετρο, (από τον οποίο πήρε το όνομά της, που σημαίνει φρούριο ή ακρόπολη), μέσα σε μια εύφορη κοιλάδα που εκτεινόταν προς Δ. μέχρι τις ακτές του κόλπου Ελαίας και του Αδραμμυτίου, έναντι της Λέσβου. Η πόλη βρισκόταν ανάμεσα των δύο παραποτάμων του Κάικου, του Σελινούντα και του Κητείου που χάριζαν στη πόλη πλούσια κοιλάδα. Θα επισκεφτείτε τα πάμπολλα μνημεία που υπάρχουν στην περιοχή για να καταλήξουμε στην κοσμοπολίτικη Σμύρνη. Την μεγαλύτερη πόλη της Μικράς Ασίας και μεγάλο κέντρο του Ελληνισμού μέχρι την καταστροφή της. Δείπνο και διανυκτέρευση.
7η Ημέρα: Σμύρνη – Χίος
Μετά το πρωινό θα ξεκινήση η περιήγησή μας στη Σμύρνη. Η Σμύρνη, (ο Κάτω Μαχαλάς), προ της καταστροφής της το 1922, είχε 16 ορθόδοξους ναούς με σημαντικότερο το μεγάλο μητροπολιτικό ναό της Αγίας Φωτεινής με το μεγαλοπρεπές και εξαίρετης τέχνης μαρμάρινο κωδωνοστάσιο, που κτίσθηκε τον 17ο αιώνα, καταστράφηκε από σεισμό το 1688, ανοικοδομήθηκε το 1690 και επανοικοδομήθηκε το 1692 μετά από πυρκαγιά που σημειώθηκε. Θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε όλα τα Χριστιανικά αξιοθέατα αλλά και να γνωρίσετε τη σημερινή Σμύρνη, που εκτός από ένα τμήμα της τουρκικής συνοικίας του άλλοτε Πάνω Μαχαλά και της Πούντας με τους λιθόστροτους δρόμους, σε τίποτα δε θυμίζει την ανατολίτικη όψη της παλαιάς Σμύρνης με το ιπποκίνητο τραμ της προκυμαίας, τα στενά σοκάκια και τα ξύλινα σπίτια. Είναι πλέον μια σύγχρονη μεγαλούπολη, η Τρίτη σε πληθυσμό στη Τουρκία. Το απόγευμα μεταφορά στο Τσεσμέ για να πάρουμε το πλοίο για ένα σύντομο ταξίδι για το νησί της Χίου. Δείπνο και διανυκτέρευση.
8η Ημέρα: Χίος – Αθήνα
Η Χίος δεν είναι μόνο το νησί της μαστίχας. Είναι επίσης το νησί των Αγίων, ένας ιερός τόπος ευλογημένος από τη ζωή και τα θαύματα των είκοσι δύο (22) τοπικών αγίων. Θα επισκεφθούμε το μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου, που ιδρύθηκε το 1880, βρίσκεται στο Βροντάδο, το Μοναστήρι του Αγίου Μηνά λίγο έξω από το Νεοχώρι, σήμερα με 25 μοναχές, που γεμίζουν το χρόνο τους με αγιογραφίες, χειροτεχνία και ράψιμο εκκλησιαστικών ενδυμάτων. Η Μονή έχει γίνει γνωστή σε όλο τον κόσμο. Συνδέεται άμεσα με την πρόσφατη ιστορία της Χίου και πιο συγκεκριμένα με τη Σφαγή της Χίου το 1822. Το παραδοσιακό χωριό των Μεστών με το άριστα διατηρημένο κάστρο που χρονολογείται στη μεσαιωνική περίοδο. Τα σπίτια είναι χτισμένα το ένα δίπλα στο άλλο, δημιουργώντας έτσι ένα προστατευτικό τείχος γύρω από το χωριό. Οι ανοιχτόκαρδοι άνθρωποι των Μεστών διατηρούν ακόμη τις παραδόσεις του 14ου αιώνα στο χωριό. Αλλά και το ξακουστό Πυργί με τα “ξυστά” σπίτι και τις πανέμορφες εκκλησίες, Το βράδυ αναχώρηση με το πλοίο για να επιστρέψουμε στο λιμάνι του Πειραιά. Διανυκτέρευση εν πλω.
9η Ημέρα: Αθήνα – Δελφοί – Αράχωβα
Άφιξη νωρίς το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά και αναχώρηση για τους Δελφούς. Στον δρόμο θα σταματήσουμε για να επισκεφθούμε το μοναστήρι του Οσίου Λουκά το οποίο είναι ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της Βυζαντινής αρχιτεκτονικής και τέχνης και που έχει ανακηρυχθεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την ΟΥΝΕΣΚΟ. Επόμενη στάση το γραφικό ορεινό χωριό της Αράχωβας, για να φτάσουμε εν συνεχεία στους Δελφούς όπου θα επισκεφθούμε τη διάσημη αρχαιολογική περιοχή και το μουσείο, όπου θα μπορέσουμε να δούμε το ναό του Απόλλωνα, τον Ηνίοχο των Δελφών και άλλα σημαντικά μνημεία της Δελφικής εποχής. Το απόγευμα ελεύθερος χρόνος, δείπνο και διανυκτέρευση.
10η Ημέρα: Δελφοί – Καλαμπάκα – Μετέωρα
Μετά από το πρωινό θα αναχωρήσουμε από τους Δελφούς ταξιδεύοντας προς βορρά και μέσα από μία γραφική διαδρομή θα φτάσουμε στην πόλη της Καλαμπάκας, που βρίσκετε στους πρόποδες των Μετεώρων. Εδώ θα δούμε τα παγκοσμίου φήμης βυζαντινά μοναστήρια που είναι χτισμένα στις κορυφές των επιβλητικών βράχων και στέκονται ασφαλή σε ποικίλα και όμορφα σχήματα. Η ιστορία τους πηγαίνει πίσω στο 14ο αιώνα, όταν οι μοναχοί αναζήτησαν καταφύγιο στις σπηλιές των βράχων, στη συνέχεια έφυγαν για να δημιουργήσουν υψηλότερα από τα αρχικά ξύλινα καταφύγια, που αργότερα μετατράπηκαν σε μοναστήρια. Δείπνο και διανυκτέρευση στην Καλαμπάκα.
11η Ημέρα: Μετέωρα – Βεργίνα – Βέροια – Θεσσαλονίκη
Μετά από το πρωινό θα αναχωρήσουμε από την Καλαμπάκα για να ταξιδέψουμε προς την Θεσσαλονίκη. Θα κάνουμε μια στάση στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας και στον τάφο του Φιλίππου. Θα συνεχίσουμε για την Βέροια όπου θα επισκεφθούμε την συναγωγή στην οποία ο Παύλος κήρυξε. Η Βέροια ήταν πολυάνθρωπη και υπήρχε εκεί ακμαία ιουδαϊκή συναγωγή. Μόλις έφθασαν ο Παύλος και ο Σίλας κατευθύνθηκαν στη συναγωγή. Αναφέρεται επίσης πως οι Ιουδαίοι της Βέροιας ήταν πιο ευγενικοί από εκείνους της Θεσσαλονίκης και με ενδιαφέρον άκουγαν τη διδασκαλία του Ευαγγελίου από τον Παύλο. Ανάμεσα στους ακροατές ήταν πρόσωπα που άνηκαν σε εύπορες τάξεις, Εβραίοι και προσήλυτοι και μεγάλος αριθμός γυναικών. Το σημείο, όπου υποτίθεται ότι στάθηκε ο Παύλος και κήρυξε το Ευαγγέλιο προς τους Βεροιείς, το λεγόμενο «Βήμα του Αποστόλου Παύλου», έχει διαμορφωθεί επιβλητικά στις ημέρες μας. Από το 1995 έχει καθιερωθεί σειρά λατρευτικών πολιτιστικών, αθλητικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων με τον τίτλο «Παύλεια», που κορυφώνονται κάθε φορά με επιστημονικό συνέδριο. Το ταξίδι μας θα συνεχίστεί για την πόλη της Θεσσαλονίκης όπου και θα φτάσουμε το απόγευμα. Ελεύθερος για ξεκούραση ή βόλτα και το βράδυ δείπνο και διανυκτέρευση.
12η Ημέρα: Θεσσαλονίκη
Σήμερα θα κάνουμε μια γνωριμία με την πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο Απόστολος Πάυλος και ο Σίλας έφθαναν στη Θεσσαλονίκη το έτος 49 και βρήκαν μια πόλη τελείως διαφορετική από όσες είχαν συναντήσει ως εκείνη τη στιγμή. Ελεύθερη πόλη υπό τη ρωμαϊκή κυριαρχία από το 168 π.Χ. Όπως μας πληροφορούν οι Πράξεις, υπήρχε στη πόλη και συναγωγή, κοντά στο λιμάνι. Εκεί πηγαίνει και ο Παύλος για τρία συνεχόμενα Σάββατα. Μερικοί πίστεψαν και έγιναν μαθητές του Παύλου και του Σίλα. Από τους προσήλυτους Έλληνες πίστεψαν πάρα πολλοί καθώς και αρκετές γυναίκες, από εκείνες που διακρίνονταν στην κοινωνία της πόλης. Πόσοι ήταν αυτοί οι πρώτοι χριστιανοί δεν είναι γνωστό, σίγουρο είναι πάντως πως ιδρύεται Εκκλησία. Στη Θεσσαλονίκη, όπως και στους Φιλίππους γρήγορα αρχίζουν να δημιουργούνται προβλήματα και να προκαλούνται ταραχές εξαιτίας της δραστηριότητας του Παύλου. Τη νύχτα ο Παύλος και ο Σίλας απομακρύνθηκαν από τη Θεσσαλονίκη. Αυτά είναι γνωστά για την παραμονή του Αποστόλου Παύλου στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την υπάρχουσα παράδοση, φεύγοντας βιαστικά, κυνηγημένος από τους συμπατριώτες του, βγήκε από τα τείχη από κάποιο σημείο ψηλά, κάπου εκεί που αργότερα ιδρύθηκε η Μονή Βλατάδων, ίσως από κάποια μικρή πόρτα. Λίγο ανατολικότερα από τη θέση όπου σήμερα βρίσκεται η Μονή Βλατάδων, κελάρυζε μια πηγή. Εκεί λέγεται πως κοντοστάθηκε ο Παύλος για να δροσιστεί. Στην πηγή αυτή που έμεινε γνωστή ως «αγίασμα του Αποστόλου Παύλου», τιμούσαν τον Απόστολο κάθε χρόνο. Μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, κτίσθηκε σε αυτό το σημείο ναός στη μνήμη του και αναδείχθηκε το αγίασμα. Ένας σύγχρονος επιβλητικός ναός αποτελεί, στην εποχή μας, τεκμήριο της επίσκεψης του Αποστόλου Παύλου στη Θεσσαλονίκη, της διδασκαλίας του και των καρπών που προέκυψαν από τη σπορά του. Θα επισκεφούμε επίσης για προσκύνημα τον Ι.Ν. του Αγ. Δημητρίου και το βυζαντινό τείχος και την ακρόπολη της Θεσσαλονίκης (τα Κάστρα), για μια πανοραμική θέα της πόλης, καθώς και τα υπόλοιπα σπουδαία μνημεία της πόλης. Το απόγευμα ελεύθερο για ξεκούραση ή βόλτα και το βράδυ δείπνο και διανυκτέρευση.
13η Ημέρα: Θεσσαλονίκη – Άγιον Όρος (περίπλους)
Το πρωί αναχώρηση από την Θεσσαλονίκη για περίπλους στο Άγιον Όρος, τη χερσόνησο του Άθως, το Περιβόλι της Παναγίας. Λέξεις ανυπότακτες σε ορισµούς, ωστόσο ενδεικτικές ενός τόπου και τρόπου ζωής. Το ταξίδι ενός προσκυνητή ή απλώς ενός περίεργου διαβάτη παίρνει διαστάσεις συχνά ανύποπτες, καθώς το απρόσµενα θεϊκό συναπαντάται στις απροσδιόριστες ατραπούς του Πνεύµατος, που µε ανεκλάλητους στεναγµούς επιθυµεί να µας γνωρίσει την αγάπη του Πατρός. Το πλοιάριο σαλπάρει από την Ουρανούπολη, από την πλευρά του Σιγγιτικού και παραπλέει την όχθη της χερσονήσου. Αρσανάδες και µοναστήρια φαίνονται από την πλώρη. ∆οχειαρίου, Ξενοφώντος, Παντελεήµονος, Ξηροποτάµου αποβίβαση στη ∆άφνη. Ο εκεί χώρος είναι η πρώτη αίσθηση της ειρήνης του αναχωρητή και της βοής του κοσµικού, σε µια συµπλοκή κίνησης εισόδου και εξόδου. Κατά τον περίπλου του Αγίου Όρους με καϊκι των Αγιορείτικων γραμμών, θα προσεγγίσουμε ορισμένες από τις μονές μερικές εκ των οποίων: την Ιερά Μονή Κωνσταµονίτου, την Ιερά Μονή Ξενοφώντος, την Ιερά Μονή Ζωγράφου, την Ιερά Μονή Εσφιγµένου. Αποβίβαση στην Ουρανούπολη και ελεύθερος χρόνος για ξεκούραση ή για βόλτα. Επιστροφή στην Θεσσαλονίκη, δείπνο και διανυκτέρευση.
14η Ημέρα: Επιστροφή
Σήμερα το ταξίδι μας τελειώνει και επιστροφή στην πόλη διαμονής σας.